Контрольна робота.Роман ХІХ століття. Перехід до модернізму, взаємодія символізму й імпресіонізму в ліриці.
І. Початковий рівень.
- Виберіть відповідь, у якій всі герої належать до роману Ф.Стендаля
«Червоне і чорне»:
А) Жульєн Сорель, Родіон Раскольніков, Матильда де Ля- Моль, пані де
Реналь;
Б) пані де Реналь , Матильда де Ля- Моль, абат Пірар, Жульєн Сорель;
В) Матильда де ля Моль, пані де Реналь, Емма, Шарль Боварі;
Г) Пані де Реналь, Матильда де Ля- Моль, Жульєн Сорель, Доріан Ґрей .
- Виберіть відповідь, у якій всі герої належать до роману Оскара
Вайльда «Портрет Доріана Грея»:
А) Безвіл Голворд, Доріан Ґрей, лорд Генрі, Сібіл Вейн ;
Б) Доріан Ґрей , Лизавета, Емма, лорд Генрі;
В) Сібіл Вейн,Соня Мармеладова, Безвіл Голворд ,Жульєн Сорель ;
Г) Безвіл Голворд,Шарль Боварі, абат Пірар, Доріан Ґрей
3.Установіть правильну відповідність між терміном і визначенням
Термін: 1. Парадокс. 2. Гедонізм.3. Естетизм.
Визначення
А. Етична позиція, що затверджує насолоду як вище благо і критерій людської поведінки і що зводить до нього все різноманіття моральнихвимог.
Б. Несподіваний, дивовижний,ой, що суперечить здоровому глузду.
В.Збірна назва літературно- мистецьких течій, які у своїхманіфестах і творах висувають на перше місце естетичні програми і естетичні особливості мистецтва.
- Модернізм як літературно-мистецький напрям сформувався :
А) кінець ХХ – початку ХХІст.; Б) кінець XIX – початку XX ст.; В) поч. ХХ ст..
5. Кому належить збірка поезій «Квіти зла»:
А) Ш.Бодлеру; Б) В.Вітмену; В) П.Верлену; Г) А.Рембо? - Літературний напрям, ознаки якого формувалися в поезії Ш.Бодлера:
А) романтизм; Б) реалізм; В) символізм; Г) імпресіонізм.
ІІ. Середній рівень.
- Укладіть книжкову поличку із творів, які читав Жульєн Сорель. Поясніть уподобання героя.
- Поясніть підзаголовок роману «Червоне і чорне» – «Хроніка ХІХ століття».
- Відобразіть у символічних сходинках вчинки Доріана Грея. Як їх розташуєте, вгору чи вниз?
- Поясніть символіку образа альбатроса в поезії Ш.Бодлера «Альбатрос».
- Чому поет назвав свою збірку «Квіти зла»?
- Які новаторські відкриття зробив Поль Верлен?
ІІІ. Достатній рівень.
- Укладіть паспорт твору Ф.Стендаля «Червоне і чорне» за планом:
1) назва твору; 2) рік написання; 3) історія створення; 4) жанр; 5)
тема; 6) ідея; 7) епіграф; 8) головні герої.
- Укладіть портфоліо Доріана Грея за схемою:
1) ім’я, прізвище героя; 2) родина,отримане виховання, історія життя;
3) портрет; 4) опис предметів побуту, житла, одягу, умов життя як
засобу самовираження героя; 5) спосіб життя, рід занять та захоплення
героя; 6) риси характеру, еволюція героя в процесі розвитку сюжету; 7)
герой як представник своєї епохи і виразник певного світогляду.
- Проаналізуйте поезію П.Верлена «Поетичне мистецтво», відповідаючи
на запитання:а) Що чує ліричний герой в музиці осені?
б) Які спогади викликає у нього бій годинника?
в) Як впливають на ліричного героя вітер,поле, жовте листя?
ІV. Високий рівень. ( 1 завдання за вибором)
1. Поміркуйте на тему: «Які уроки я виніс (-ла) після прочитання роману Ф.Стендаля «Червоне і чорне».
- На які запитання вам дав відповідь роман О.Вайльда «Портрет Доріана Грея).
- Хто з поетів (Ш.Бодлер, П.Верлен, А. Рембо) справив на вас найбільше
враження? Поясніть саме чому цей поет.